IT-sikkerhet & nettverk

Har dere passordene sikkert lagret? Backup? Har dere prosedyrer for de ansatte?

De fleste bedrifter tenker ikke daglig på disse problemstillingene. Det er når problemene oppstår, at det er krise. Dessverre skjer dette hver eneste dag. Det vet vi fordi de ringer til oss. (Harddisk Datapartner).

Software, nettverk, filagring, sensitive data, eposter, phising og passord. Det er mye sikkerhet knyttet til data og tilstedeværelse på internett. Skal man være trygg, må man hvertfall ha oversikten.

Ansatte bør minimum ha opplæring i bedriftens prosedyrer i forhold til deling av data og passord. Har dere slike prosedyrer?

Spamfilter og grunnleggende kunnskap om phishing kan redde dere fra veldig ubehagelige episoder. Disse kan vi lese om daglig i landets aviser.

La oss ta en gratis analyse av deres bedrift. Deretter kan vi overlevere en sikkerhetsrapport og pristilbud på løsning. Dette er selvsagt 100% uforpliktende.

Vår løsning via Harddisk Datapartner, sørger for at den daglige digitale hverdagen er mer behagelig. Tilpasset utstyr og gode tekniske løsninger.

Vi svarer via epost

Finner du ikke svaret på denne websiden? Send oss ditt spørsmål, og vi svarer deg via epost innen 1 arbeidsdag.

  • Kan dere fikse dataproblemer i Bergen?

    Vi holder til på Straume, men har teknikere ute i hele Bergen og omegn. Ring oss dersom du har et akutt dataproblem, så skal vi gjøre vårt beste for å hjelpe til så raskt som mulig. For å begrense kriser kan det være lurt å ha en IT-driftsavtale for ha bedre kontroll på IT-løsningen.

    Les mer om rask datahjelp her

  • Hva må jeg tenke på vedrørende møterom?
    1. Størrelse. Rommets størrelse avgjør mye med tanke på krav til skjerm og utstyr.
    2. Kabel eller trådløst? De finnes både kablet og trådløs overføring av lyd og bilde.
    3. Effektivitet. Har gjester med utstyr? Mobillading? Adaptere? Strøm? USB?

    Les mer om møterom her

  • Hvorfor bør jeg ha en IT-driftsavtale?
    1. Sikkerhet. Dataangrep kan være svært kostbart i penger og omdømme.
    2. Effektivitet. Riktig arbeidsverktøy og kjente kontaktpersoner øker effektiviteten.
    3. Kostnadskontroll. Smarte innkjøp og raskere hjelp kan redusere kostnaden.